نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و همه عضلات خود را به آسانی با یک وسیله تقویت کنید.

تفاوت در رژیم غذایی و سبک زندگی ممکن است دلیل متفاوت بودن نرخ سرطان پروستات در کشورهای مختلف باشد. تغذیه خوب ممکن است بروز سرطان پروستات را کاهش دهد و به کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات کمک کند. در حال حاضر مطالعات زیادی در زمینه شیوه زندگی برای درک بیشتر نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات در حال انجام است.

ما می‌دانیم که تغذیه‌ی بهبودیافته، خطر بیماری قلبی، دیابت و چاقی را کاهش می‌دهد و معمولاً کیفیت کلی زندگی را بهبود می‌بخشد. بنابراین می‌توان گفت که امکان پیشگیری از سرطان پروستات با موادغذایی نیز وجود دارد. تخمین زده می‌شود که یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده را می‌توان به رژیم غذایی در بزرگسالان از جمله تأثیر رژیم غذایی بر چاقی نسبت داد. علاوه‌بر‌این، یک رژیم غذایی سالم به افزایش سطح انرژی، تسهیل بهبودی و تقویت سیستم ایمنی کمک‌می‌کند.

دستورالعمل‌هایی برای یک رژیم غذایی سالم

از آنجایی که می‌دانید نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات امری ثابت شده است؛ باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

رژیم غذایی شما باید شامل موراد زیر باشد:

  • رژیم شما باید کاملا گیاهی و دارای فیبر بالا باشد
  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم خود بگنجانید
  • غذاهای کم چرب مصرف کنید
  • مقدار قندهای ساده و مضر را محدود کنید
  • مایعات کافی بنوشید و فعالیت بدنی داشته باشید

نقش تغذیه در بهبود عملکرد ورزشی

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و ماهیچه کف لگن و کشاله ران خود را تقویت کنید.

رژیم غذایی گیاهی

یکی از موارد مهمی که در ارتباط با نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات باید مدنظر داشته‌باشید، رژیم غذایی گیاهی است. این نوع رژیم در پیشگیری از سرطان پروستات با موادغذایی، نقش مهمی دارد. رژیم غذایی که عمدتاً گیاهی است شامل موارد زیر است:

  • میوه‌ها و سبزیجات
  • غلات کامل
  • لوبیا و حبوبات
  • میوه‌ها و سبزیجات
  • سایر منابع پروتئین گیاهی

برای داشتن بدنی سالم، مهم است که میوه و سبزیجات فراوان بخورید. در اینجا به چند دلیل اشاره می‌کنیم:

همچنین بخوانید  نقش تغذیه در بهبود عملکرد ورزشی

شواهد ثابتی وجود دارد که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها مرتبط است. تحقیقات در مورد راه های جلوگیری از سرطان پروستات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که حداقل 28 وعده در هفته سبزیجات مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که کمتر از 14 وعده در هفته مصرف سبزیجات دارند، کمتر است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سبزیجات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط باشند. بنابراین اگر به نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات ایمان دارید، از خوردن سبزیجات غافل نشوید.

بر اساس برخی مطالعات کلیدی جمعیت، فواید میوه‌ها و سبزیجات در محافظت از سرطان ممکن است به مقادیر بالای کاروتنوئیدها در برخی میوه‌ها و سبزیجات مربوط باشد.

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات | فیبر

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات؛ فیبر

برای پیشگیری از سرطان پروستات با موادغذایی به خوردن فیبرها اهمیت دهید. رژیم غذایی گیاهی به طور طبیعی سرشار از فیبر است که فواید زیادی دارد:

  • فیبر ممکن است به ترکیبات سمی و سرطان‌زا متصل شود که بعداً از بدن دفع می‌شود.
  • یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث کاهش سطح هورمونی می‌شود که ممکن است در پیشرفت سرطان پروستات نقش داشته باشد.
  • رژیم غذایی غنی از فیبر طبیعی که از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل مانند غلات سبوس‌دار و نان به دست می‌آید ممکن است خطر پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد.

رژیم غذایی کم چربی

یکی از نکات مهم در بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات، داشتن رژیم غذایی کم‌چربی است. رژیم غذایی کم‌چرب فواید زیادی دارد. در این مورد نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

همچنین بخوانید  5 مزایای ورزش در دوران شیردهی؛ چطور در دوران شیردهی ورزش کنیم؟

افزایش خطر ابتلا به سرطان مشاهده شده در کشورهای توسعه‌یافته، ممکن است تاحدی به‌دلیل این واقعیت باشد که رژیم غذایی پرچرب باعث افزایش سطح تستوسترون می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از سرطان پروستات کاهش مصرف چربی است.

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات | امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات و پیشرفت سرطان را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که در مردانی که سه تا چهار بار در هفته ماهی آب سرد مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات کاهش پیدا می‌کند. بنابراین یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلابه سرطان پروستات را می‌توان افزایش مصرف موادغذایی حاوی امگا 3 دانست.

محققان نیوزلندی گزارش دادند مردانی که سطوح بالای EPA و DHA، چربی‌های امگا 3 موجود در ماهی را بدن خود دارند، نسبت به افرادی که سطوح خونی پایینی دارند، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. یک مطالعه پیگیری 30 ساله نشان داد که مردانی که ماهی نمی‌خوردند، دو تا سه برابر بیشتر از مردانی که مقادیر متوسط یا زیاد ماهی مصرف می‌کردند، به سرطان پروستات مبتلا می‌شدند.

نکات کلیدی در مورد چربی

  • مصرف چربی کمتر قطعا برای سلامتی بهتر است
  • بهتر است که روغن زیتون به سایر روغن‌ها ترجیح داده شود
  • تا حد امکان از چربی‌های هیدروژنه اجتناب کنید
  • اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم غذایی را افزایش دهید

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات | قندهای ساده

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات؛ قندهای ساده

برای پیشگیری از سرطان پروستات با موادغذایی، مقدار قند ساده را در رژیم غذایی خود محدود کنید. غذاهای پر قند معمولا عبارتند از:

  • مواد‌غذایی بسیار فرآوری شده و تصفیه‌شده
  • موادغذایی دارای ارزش غذایی پایین
  • مواد غذایی دارای فیبر کم

علاوه‌براین، به نظر می‌رسد این غذاها سطح انسولین سرم و IGF-I سرم را افزایش می‌دهند که ممکن است رشد سلول‌های سرطانی را تحریک کند.

همچنین بخوانید  اگر ورزش نکنیم چه می‌شود؟ 5 مورد از تأثیرات ورزش نکردن

چه باید کرد:

قندهای ساده باید در مقادیر محدود مصرف شوند.

از مصرف شیرینی‌هایی مانند آب‌نبات، کلوچه، کیک و… خودداری کنید.

مصرف محصولات تهیه‌شده با آرد تصفیه شده را محدود کنید.

نوشیدنی | نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات

مصرف مایعات

در تعیین نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات، مایعات و نوشیدنی‌ها از نقش مهمی برخوردار هستند. بدن شما به مقدار کافی مایعات نیاز دارد. آب در بدن:

  • مواد مغذی و مواد زائد را حمل می‌کند
  • در واکنش‌های شیمیایی شرکت می‌کند
  • به عنوان روان‌کننده و بالشتک اطراف مفاصل عمل می‌کند
  • به عنوان ضربه‌گیر در چشم و نخاع عمل می‌کند
  • به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند
  • حجم خون را حفظ می‌کند

علاوه‌براین، بدن هنگام خوردن یک رژیم‌غذایی با فیبر بالا به مایعات بیشتری نیاز دارد. چه باید کرد:

روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا نیاز بدن خود به مایعات را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که کافئین به عنوان یک ادرارآور عمل می‌کند و از دست دادن آب را افزایش می‌دهد. نیاز شما به مایعات با مصرف زیاد نوشیدنی‌های کافئین‌دار افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

در این مقاله در مجموعه ی فنر ورشی ففو به بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات پرداختیم و راه های جلوگیری از سرطان پروستات را به شما عزیزان معرفی نمودیم. برای پیشگیری از سرطان پروستات با موادغذایی باید رژیم سالمی را دنبال کرد. نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات امری ثابت شده است و افرادی که قصد دارند به این سرطان مبتلا نشوند، باید از داشتن یک رژیم سالم غافل نشوند.

با ففو (فنر فشاری ورزشی)

باشگاه را به خانه خود ببرید و سینه های خود را حجیم و سفت کنید.

بدون دیدگاه

ارسال نظر

ایمیل شما نزد ما ایمن است و به نمایش گذاشته نخواهد شد.

5 + 2 =